18.5.2016

Mieli kesäkunnossa

Ihanaa kun on kevät. Vaikka nykyisin en enää vihaa talvee, tai masistele muinakaan vuodenaikoina, huomaan silti että keväällä jotenkin herään. Vilkastun entisestään ja tuun vielä paremmalle tuulelle. On ihan parasta kun puista tulee vihreitä. Se kevään alkuvihreys on jotain niin siistiä. Samoin ekat pääskyset. Ne tuli bongattuu ja kuultuu pari päivää sitten. Myös kaikki treenaaminen kulkee yleensä keväällä paremmin kuin muulloin.

Ennen Mörrumille lähtöö mulla oli tosi hyvä pössis salilla. Peilikuvakaan ei ahdistanut ja se on mulle aika harvinaista. Salilta tuli reissun ja muiden kiireiden takia pari viikkoa taukoo. Tauon aikana tuli liikuttuu muuten, eikä salittomuus päässy mietityttämään. Kalatus on yllättävän kuormittavaa hommaa kun on liikenteessä pitkiä päiviä. Lisäks aloin taas pitkästä aikaa käydä lenkillä. Talvella en siitä ihan kauheesti tykkää, mut ai että, nyt on kyllä tuntunu hyvältä. Pari päivää sitten kävin taas uusimassa salikortin. Sekin tuntuu hyvältä. Mä niin tykkään liikkua ja treenata. Saan siitä niin paljon iloa arjen keskelle. Mieli on ainakin kesäkunnossa!

Toivottavasti tää hyvä fiilis ei pääsis lopahtamaan. Tavallaan pelkään kirjottaa tästä, kun tuntuu että aina kun oon jotenkin sinut itteni kanssa ja kerron sen eteenpäin, putoon taas kovaa ja korkeelta. Talvi oli taas tällä saralla aikamoista taistelua, vaikka muu elämä oli täysin kunnossa. Mä just tajusin, että on tätä itseensä kohdistuvaa ahdistusta mulla on kestäny nyt kymmenisen vuotta. Jo aikaisemmin oon miettiny näitä juttuja, mut kymmenen vuotta sitten kaikki alko mennä oikeesti huonommin. Mä en enää jaksais tätä ja oon parhaani mukaan yrittäny selvittää omaa päätäni paremmaksi. Se on vaan aika vaikeeta. Mulla on hetkittäin parempia aikoja ja on niitä tullu tässä viimeisen noin kolmen vuoden aikana enemmän, mut vielä olis aika paljon selvitettävää.

Just nyt menee ihan hyvin ja oon iloinen siitä. Painan enemmän kun koskaan, mut samalla koen olevani parhaimmassa kunnossa ikinä eikä se vaa'an lukema mietitytä just nyt niin paljon. Oon muutenki taas yrittäny vältellä koko vaakaa. Tai oon ollu ehkä timmimmässä kunnossa joskus aijemmin, mut nyt se KUNTO, ihan oikeessa merkityksessä, tuntuu hyvältä. Täytyy yrittää nauttia tästä fiiliksestä, niin kauan kun sitä taas kestää. Toivottavasti huonot ajatukset ei valtaa päätä. Siistiä vastaanottaa kesää näissä fiiliksissä!

2 kommenttia: