4.12.2014

Duuniii jee ja vähän muutakin

Puolisen viikkoa mennyt Ruoholahdessa. Vielä reilu kaksi edessä! Kauheeta kun mä alan jo miettii että voi kökkö kun kohta taas loppuu. Niinkun oon tässä jo sanonu, on myös lentokentällä ollu nyt ihan kivaa mutta onhan tuolla toimistolla oikeesti paljon mukavampaa. Päivät menee nopeesti, on ollu kuvauskeikkoja ja oon päässy taittamaan alkuvuodesta ilmestyviä lehtiä. Taittamisesta mä tykkään. Musta tuntuu, että monet tän alan edustajat (kuva-artesaanit, graafiset suunnittelijat...) tähtää "parempiin" hommiin, kun mainostoimistoihin. Myös lehtitaittajia tarvitaan ja mä oon löytäny niistä oman suosikkini. Ainakin tällä hetkellä on näin.




Tässä työssä lisäks tuli myös kuvauskeikat, joihin oon tykästynyt. En tod pidä itteeni minään ammattivalokuvaajana, enkä edes oikeena lehtikuvaajana. Mä vaan otan kuvia lehtiin. :D You know. Kameran käytöstä oppii kokoajan lisää. Mä en oo koskaan ollu sillein kovin tekninen näissä hommissa, kuvaan enemmän fiiliksellä. Välillä ihan nolottaa kun joku kaveri kysyy jotain kameran tekniikkaan liittyen ja en osaa vastata. En mä sentään ihan pihalla oo. Säädän mä asetukset kuitenkin aina manuaalisesti.

Olin eilen töissä vähän pidempään. Kuuteen saakka. Sain sillä korvattua maanantaina menetetyn tunnin. Kävi vähän nolosti... En tiiä yhtään mitä herätyskellolle oli tapahtunut. Olin säätäny sen herättämään 6.15, mut heräsin vasta 9.05. Hupsista. Nopee kamat päälle, pieni siistiytyminen ja junaan. Olin töissä kympiltä. Ei mun tarvii tollasia korvata, mut eihän mulle tietty makseta jos oon poissa. Nyt on paljon hommia, joten korvaaminen onnistui ja siitä oli hyötyäkin. Takas aiheeseen. Eilen duunin jälkeen treffasin Juuson keskustassa. Mentiin Ruotoon yhden pätkäleffan ensi-iltaan. Se oli Ruodon jätkien käsialaa viime kesältä.



Jäbät päätti lähtee Siperiaan kalaan. Kaikki ei kuitenkaan menny ihan putkeen ja reissusta tuli aikamoinen seikkailu. Noh, mitä voi odottaa kun lähtee syvälle Siperiaan. :D Jos nää toilailut kiinnostaa, ne löytyy täältä. Kannattaa lukea! Veikkaan että myös tää lyhytelokuva tulee jossain vaiheessa nettiin.

Eilen tuli kauan odotetut veronpalautukset. Siirsin ne samantien toiselle tilille matkaa varten. Tavallaan himottais edelleen laittaa koko summa odottamaan kesää ja kalareissuja. Varsinkin kun näin ton eilisen leffan. Oon kuitenkin päätökseni tehny ja laitan rahat talven reissuun. Nyt vaan etsimään sopivia lentoja ja hotelleja. Vaikka tää syksy ja alkutalvi on ollu mulle tosi helppo, ei oo väsyttäny ja kaikki menee mukavasti omalla painolleen. Luulen kuitenkin että pieni breikki suomesta tammikuussa tekee toooosi hyvää. Vaikka vielä tuntuu helpolta, on se kunnon talvi vasta edessä. Ja täytyyhän tätä matkakuumetta jotenkin laannuttaa. ;)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti