16.8.2014

Vaellus Kevon luonnonpuistossa

Kuusamon jälkeen oli vuorossa vaellusta.  Mä oon useesti käyny UKK puistossa Saariselällä ja Juusokin kerran pari vuotta sitten. Nyt mentiin ihan uuteen mestaan Kevon luonnonpuistoon. Jätettiin auto Sulaojan lähtöpisteelle. Vaellukselle oli varattu noin neljä päivää ja matkaa oli noin 80km. Kevolla voi valita pari eri reittiä, Kevon reitin joka menee Kevon kanjonin päästä päähän tai Kuivin reitin, joka erkanee Kevon reitistä noin puolessa välissä ja jatkaa kohti Kuivi tunturia. Me valittiin Kuivin reitti.

Sulaoja - Ruktajärvi 12km (Torstai ilta)




Ruktajärvi - Fiellu n.18km (Perjantai)







Fiellu - Kuivi n. 13km (Lauantai)




Kuivi - Njavgoaivi n.18km (Sunnuntai)

Njavgoaivi - Sulaoja 18km (Sunnuntai)

Vaellus meni hyvin. Juusoa jännitti kauheesti oma jaksamisensa. Edellinen vaellus kun ei mennyt ihan putkeen. Osasyynä huonot varusteet. Nyt kuitenkin kaikki meni hienosti ja Juuso itsekkin vähän ihmetteli miten helposti meni. Mä olin ylpeä! Välillä en ees meinannu pysyy Juuson perässä. :D

Kahdestaan oli mukava mennä. Ite oon ollut vaan isommalla porukalla, jolloin kulkeminen on aikataulutetumpaa. Pakko olla, kun kaikilla on kuitenkin vähän eri tottumuksia ja kompromissejä tehtävä. Kun on kahdestaan voi nukkuu just niin pitkään kun tykkää, pitää takoja siellä missä lystää ja kulkea vaikka keskellä yötä jos siltä tuntuu. Kevosta jäi hyvä fiilis, maisemat oli siistejä ja ehkä jopa siisteimpiä mitä oon koskaan vaelluksilla nähnyt. Nyt tuli hirveä himo päästä vallottamaan muitakin paikkoja!

TÄÄLTÄ löytyy superpitkä postaus samasta aiheesta. :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti