4.4.2014

Viikonlopun viettoon

Edellisessä postauksessa kerroin että eilinen oli viimeinen työpäivä tällä viikolla. Nyt oon vapaalla ja meen sauraavan kerran töihin vasta ens viikolla tiistaina. Tän viikon olin Calcuksella. Kivaa kun sieltäkin on tullut hommia taas jonkun verran tässä lähiaikoina. Parin viikon päästä oon menossa taas uudestaan. Mä oon ollu niin liekeissä kun oon päässy taittamaan lehtiä. Tällä viikolla oli vaan yks kuvaus, joten lähes kaiken ajan olin vaan toimistolla. Jo amiksessa ajattelin niin, vaikka monelle se oli sellasta pakkopullaa esimerkiks mainosten suunnittelun rinnalla. Mä tykkään kyllä ihan perus taittohommista.


Eilen mun piti jäädä keskustaan shoppailemaan töiden jälkeen, mut koska tili ei näytä tällä hetkellä kovin korkeeta summaa, sai shoppailut jäädä seuraavien palkkapäivien jälkeiselle ajalle. Rahat on nyt vähän tiukilla kun oon yrittäny jo nyt valmistautua Lapin reissuun (mulla ei siis oo palkallista lomaa yhtään) ja keränny tulevia vuokria kasaan etukäteen. Oon jo kesäkuussa jeejee! Raha-asioista tulikin mieleen, tiedot palautuksista tuli tällä viikolla. Yritän aina läskee veroprossan mahdollisimman tarkasti, mut ei vissiin menny ihan putkeen. :D Palautuksia tulee noin 800e! No mikäs siinä, parempi noin kun että tulis mätkyjä eikä viime vuonna edes joutunut kituuttaa vaikka prosentti oli vähän korkeempi kun yleensä. Reissurahaa ensi vuodelle? Vois olla aika jepa.

Vaikka en lähteny shoppaamaan vaatteita, kävin kyllä hakemassa lisää gojimarjoja, pähkinöitäja uutena juttuna testiin lähti psyllium. Pienten ostoksien jälkeen menin steissille venaamaan Viiviä ja Veera jotka oli tulossa samalla junalla meijän hoodeille.

Kotiin tultuania olin väsätä ruokaa. Juuso oli kans tuloss kotiin. Ollaan tää viikko syöty pelkästään kasvisruokaa. Ilman mitään suurempia selityksiä, ihan vaan huvin vuoksi ollaan testattu. Vähän jo alkaa lihahammasta kolottamaan. Tofusta saa kaikkee kivaa tehtyä mut musta tuntuu että mulla kipeytyy maha siitä, joten se jäi vaan yhteen päivään. Yläasteella mä söin aina koulussa vaan kasvisruokaa, kun se oli usein parempaa kun normiruoka. Ikinä en kyllä vois kokonaan kasvissyöjäksi ruveta. Tai ei voi sanoa että ei koskaan, mut ainakin tällä hetkellä tuntuisi siltä.

Illalla katottiin leffaa. Lainasin Viiviltä hirveen kasan Hayao Miyazakin leffoja, joita en oo nähnyt. Eilen otettiin niistä ensimmäinen katseluun. Ponyo Rantakalliolla. Miten en oo katsonu sitä aijemmin!!

Siis niin paras leffa! Jos se olisi tullut sillon kun mä olin pieni, mä olisin ollu niin kauhee Ponyo fani, että olisin varmaan itsekkin toivonut olevani kala. Kaikki tollaset meri/kala aiheiset leffat on aina uponnut muhun. Ponyo on niin söpö ja leffan vedenalaiset maailmat niin siistejä. Ihana leffa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti