5.4.2014

Pita neljä vee!

Blogi täyttää neljä vuotta! Täytti itseasiassa jo pari päivää sitten, mutta mä muistin päivän väärin. Eka postaus tuli ulos 1.4.2010. Olin sillon 19-vuotias, kesällä täyttämässä 20. Ekoissa postauksissa mietin blogini tyylisuuntausta. Pohdin tyyliblogia, ei natsannu, treeniblogia mut en kokenu olevanu tarpeeks pro, ruokablogi kans käväisi mielessä mut ei sekään sit inspannu. Ruuasta tuli kyllä kirjotettua enemmän alussa kuin nykyään. Tulin siihen tulokseen että en luokittele blogiani ja kirjotan siitä mikä milläkin hetkellä parhaalta tuntuu. Niissä merkeissä ollaan menty edelleen. Heti alussa pahoittelin mahdollisia kirjoitusvirheitä. Sillon jotenkin pelkäsin niitä enemmän. Nykysin niistä saa hyvää hupia.


Kuvat on blogin ekoilta kuukausilta. Mua vähän ahistaa kattoa noita kuvia. Oon laihempi, nätimpi, nuorempi... Painiskelin kauheiden itsetunto ongelmien kanssa, joista en tosin vieläkään ole päässyt yli. Blogi ei oo ihan kauheesti muuttunu vuosien varrella. Samaa shaibaa oon jauhanu neljä vuotta. :D

Tokassa postauksessa kirjotin faktoja itsestäni. Nyt ajattelin kirjottaa vähän samanlaisen listauksen ja katsoa mitkä asiat on muuttunut ja mitkä ei. Huhtikuun eka vuonna ´10 kirjotin itsestäni NÄIN.

MÄ: Pieta aka Pita, 23 vee parin kuukauden päästä 24. Pienoinen ikäkriisi. Musta tuntuu että tää alkaa olee se ikä kun pitäis jotenkin enemmän olla aikuinen. Mä oon Peter Pan.

PERHE: Perheeseen kuuluu vanhemmat, kolme siskoa ja yksi veli. Ikäero meillä kaikilla on suunnilleen, Viivi täyttää ens viikolla 22, Myös Veeralla on ens viikolla synttärit ja ikää tulee 20. Pinja täytti hetki sitten 17 ja Pyry 15. Porukat + Pinja ja Pyry asuu edelleen Louhelassa siinä samaisessa kolmiossa missä koko posse asui ennen. Minä, Viivi ja Veera ollaan muutettu pois. Neljän vuoden takaisesta postauksesta J on muuttunut toiseen. Juusoon, me ollaan asuttu muutama vuosi yhdessä Martsarissa.

OPISKELU/TYÖ: Oon ollu aina aika huono koulussa, keskiarvot ei hio edes keskitasoa. Amis meni kuitenkin hyvin ja valmistuin kuva-artesaaniksi loppuvuodesta 2010. Sen jälkeen pääsin taittamaan City-lehteä freelancerina. Samoihin aikoihin alotin työt myös lentokentällä. Siellä oon edelleen. Cityllä oli printtilehden loppumisuutisiin asti. Viime vuoden alotin AD-assistenttina Calcuksella, jossa oon edelleen, mutta en enää täysipäöiväisesti.

HARRASTUKSET: Sali. Se ei muutu mihinkään. Myyr-Bodari vuodesta 2007. Pieni hairahdus oli välissä ja pari vuotta tuli käytyä Martsarin Fitness24sevenissä. Uutena harrastuksena pari vuotta sitten tuli Perhokalastus, joka on ihan mahtavaa! Kaikki ulkoilu/eräily on lähellä sydäntä.

LEMPPARIT: Bändi: Niitä on liikaa, kaiken kasaripörröilyn jälkeen mukaan on tullu myös raskaampaa. Eli musamaku on hieman laajentunut. Edelleen yhtenä ykkösenä porskuttaa W.A.S.P! Ohjelma: Sinkkuelämää. Leffa: Tykkään Rakkautta&Anarkiaa leffoista. Totoro on kuulunu mun lempparileffoihin jo vuodesta 96, eikä lähe mihinkään. Tarantinon leffaa jyrää myös edelleen. Ja Detroit Rock City ja muut rokkileffat. Ruoka: Sushi. Sisäfilepihvi hyvällä kastikkeella. Hyvät salaatit. Juoma: Vesi. Se on vaan parasta. Limut tai mehut ei vaan uppoo. Alkoholijuomista hyvät viinit ja kuiva suodattamaton siideri. Pita ♥ Old Rosie. Herkku: LETUT. Niitä tulee kyllä syötyä tosin harvoin. Parasta kuitenkin. Juustot. Mansikat, tuoreet tai kuivatut. En tykkää kauheesti makeesta.

RANDOM: Nyt en jaksa hirveesti sepustaa tähän kohtaan. :D

Tällästä settiä tällä kertaa. Blogin kirjottamisesta on tullu mulle ihan tosi arkipäiväinen juttu. Mä en osais olla kirjottamatta. Lukioita mulla ei oo koskaan ollu kovin montaa, mut kaikki tärkeitä. Blogi on mulle tavallaan sellasta terapeuttista. Vaikka en ihan kaikkee aina kirjotakkaan. Katsotaan kuinka kauhen tätä touhua vielä jaksaa, ainakaan vielä ei oo kyllästymisen merkkejä ilmassa. Toivottavasti jaksatte lukea!

2 kommenttia:

  1. Sun blogi on just paras. Ihanan aito ja tosi mukava lukee! Harvoin vaa itekkää jättää kommenttia

    VastaaPoista
  2. Voi kiitos <3 Kiva kuullla. Saa sitä kommenttia aina jättää jos vähänkin siltä tuntuu :)

    VastaaPoista