9.10.2013

Tyhmä selkä

Nyt alkoi taas kunnon nihkurisäät. "Vettä sataa ja kaikkia vituttaa." Muutettu lainaus kummelista. :D Oikeesti siinä puhutaan lumesta, mut vielä ei olla niin pitkällä. Mua ärsyttää tällä hetkellä yks juttu enemmän kun sade... Mun selkä. Tuntuu tosi ikävältä alaselassa taas. Suunnilleen vuosi sitten kävin fyssarilla joitain kertoja just samaisen asian takana. Sillon katottiin vähän kuntouttavia juttuja silmälläpitäen mun töitä, eli sillon lentokonesiivousta. Sillon mentiin pää kolmantena jalkana, nyt mä istun päivät.


Justiinsakkin tää istuminen on alkanu pahasti tökkimään selän kanssa. Oon nyt olla näissä hommissa kohta vuoden. Meillä on ihan hyvät tuolit ja yritän kattoa että asento olis ergonominen mutmutmut. Aina kun nousen ylös ja lähen kävelemään (jota yritän tehdä useesti päivän aikana) selkä poksuu ihan kreisisti.

Viime vuoden fyssarikäynneillä selvisi että mulla on SI-nivel vähän liian liikkuva. Se nivel on tuolla jossain tosi alhaalla selässä ristiluun ja suoliluun välissä. Mulla se "antaa periksi" vähän liikaa ja menee virheasentoon. Tää nyt ei sillein ollu ylläri kun jo lapsena kun kävin fyssarilla polvien rasitusvammojen takia, on todettu yliliikkuvat nivelet. Myös mun alaselän välilevyt liikkuu liikaa. Hyvä paketti. :D


Onneks töissä on välillä niitä kuvauskeikkoja. Ihan koko aikaa ei tarvii istuu paikallaan. En nyt oikein tiiä mitä mun pitäis tehä... Uudestaan fyssarille? Selvitellä ite jotain kuntoutusjuttuja? En edes oikeestaan ees tiiä miks kirjotan tästä tänne. :D Täytyy vaan saada purettua tätä ärsytystä. Toimistotöiden aikana on tullu uusia inhottavia oireita esim salilla. Sieltä alaselästä säteilee sellasta ärsyttävää kihelmöintiä jalkoihin, tuntuu et hermot olis ihan jumissa. Varsinkin toisessa jalassa.


Sillon viime vuonna sain selkää parempaan kuntoon ja oon edelleen jatkanu niitten annettujen liikkeiden tekemistä. En kyl ihan niin aktiivisesti kun alkuun mutta kuitenkin. Se fyssari sillon kehu mun syvien lihaksien kuntoa, joten ihan toivoton tapaus en ollut. Ehkä mä nyt yritän jaktaa niitä harjoituksia taas paremmin ja ehkä sitten jossain vaiheessa yritän taas päästä fyssarille. Niihin on vaan aikamoiset jonot ellei mee yksityiselle. Edellisellä kerralla sain ajan parin viikon sisään, mut se olikin kiirreellinen tapaus kun pitkään nihkeillyt selkä napsahti kerran salilla. Se oli just ennen lapin vaellusreissua. Pikkusen pelotti et meneekö koko reissu ohi. :D Ens vuodelle olis tulossa uus reissu. Sinne olis kiva lähtee vähän paremmassa kunnossa olevan selän kanssa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti