27.5.2013

Suomineitoja

Kun oltiin ukilla, löydettiin kaapista meijän mummon vanha kansallispuku. Testattiin sitä Viivin kanssa.  Meistä tuli kunnon suomineitoja. Mami kertoi, et oikeeoppisesti Viiville se puku oli vähän liian pieni. Mulle just oikeen kokonen. No ei yllätä, kun meijän mummo oli aikalailla samankokoinen ku mä.





Kuulemma oikeesti, ei oltais saatu pitää tota pukuun kuuluvaa päähinettä. Se merkkaa, että on rouva ja naimisissa. Neideillä kuuluisi olla päässä sellaset pitkät nauhat. Nekin on vielä tallessa. Joskus täytyy testaa niittenkin kanssa. Meijän mami meni aikoinaan naimisiin kansallispuvussa. Se ei tykänny valkosista prinsessahörhelöistä. Kansallispukuhahan on juhlapuku.


4 kommenttia:

  1. En osaa yhtään tottua siihen että Viivi on nykyään blondi! :D Ootte niin samannäkösii, katoin monta kertaa noit kuvii ja tajusin vast jälkeen että ekassa on viivi! :D

    VastaaPoista
  2. HAha :D Joo hassuu kyl kattoo Viivii tolla letillä! Se oli niin pitkään mustalammas :D

    VastaaPoista
  3. Mullakin oli pikkutyttönä samanlainen puku kun tanhusin,,joojoo..usko vaan.Muistaakseni toi on Munsalan puku eli silloin "Mummon salapuku".

    VastaaPoista
  4. Mulle ei tullutkaan kuvaa,tietenkään. :-) Se olen minä,Päivi <3

    VastaaPoista